11 Mayıs 2012 Cuma

Yelken yarışçısı olmak isteyenlere uzmanından öneriler




Yaz gelince, havalar güzelleşince etrafımdan en çok duyduğum sorulardan biri şu oldu: “Yelken eğitimi aldım, yarışmak istiyorum ne yapmam lazım?” Kendimce yanıtlıyorum, izlediğim yolu aktarmaya çalışıyorum. Ancak bilgiyi, bu işi “gerçekten bilen” birinden almak en doğrusu. Dolayısıyla ben de, yelken yarışçılığında ve eğitmenliğinde akla ilk gelen isimlerden Alize Yelken Okulu’nun sahibi Sinan Sümer’den yardım istedim ve bana gelen soruları ona yönelttim. Sinan’ı çoğumuz tanıyoruz, yaptığı işleri zaten biliyoruz. Hem eğitiyor, hem yarışıyor hem de okulunda yarışçı yetiştiriyor, onlarla yarış ekibi kuruyor. İşte Sinan Sümer’in önerileri:



Kimler yelken yarışçısı olabilir?
Spor yapmaya engeli olmayan ve yelken yarışçılığına meraklı, rekabet ortamını seven herkesin farklı seviyelerde de olsa yarış ekibi olabileceğini düşünüyorum.

Yelkene geç yaşta başladım. Temel yelken eğitimi aldım. Bir yarış ekibine dahil olmayı çok istiyorum. Bundan sonraki adımlarım ne olmalı?
Yelkene yeni başlamış ve temel eğitimini alan kişilerin yarışlara katılmadan önce mutlaka ileri eğitim alarak balon konusunda bilgi sahibi olmalarını öneririm. Bundan sonrası için iki yol var. Ya çevrelerinde yarışan tanıdıklarının teknelerine ekip olmak veya profesyonel olarak bu işi yapan ve yarış ekibi yetiştiren organizasyonlardan birine dahil olmak.

Aldığım eğitim yelken yarışçılığı için yeterli midir?
Bu, nereden ve nasıl bir eğitim alındığına bağlı. Ancak genelde eğitim almak yarış ekibi olmak için yeterli olmayı amaçlamaktan ziyade, yarışçılığa adım atmak için gerekli alt yapıyı oluşturmayı amaçlamalıdır.

Yarışçı yetiştiren eğitim programları var mı? Böyle bir eğitim almak bana nasıl bir avantaj sağlar?
Bildiğim kadarı ile bireysel olarak yetişkin yarışçı yetiştirme programları yok. Yarışçılık yarışarak sahada öğrenildiği için belli bir yelken bilgisini edindikten sonra bir yarış ekibine dahil olmanın, ve zaman ile bu platformda tecrübe kazanmanın en iyi çözüm olduğunu düşünüyorum.

Bir acemi olarak IRC 1 gibi ileri bir seviyede başlamam yanlış olur mu?
Yarışçılar arasında maalesef IRC sınıfı yükseldikçe seviyenin de yükseldiğine dair yanlış bir algı var. IRC sınıflarını teknelerin ratingleri belirliyor, ancak seviyeyi belirleyen ise ekiplerin kalitesidir. Örneğin Şu an özellikle IRC 2 ve 3’te yarışan ekiplerin bazıları IRC 1 deki takımların birçoğuna göre çok daha üst düzey ekiplerdir. 

Deneyimli bir yarışçı ve eğitmen olarak bana ne tavsiye edersiniz?
Yelken konusunda bilgisi olmayan ve yarışçılığa merak salan kişiler için öncelikle tavsiyem temel ve ileri seviyede kaliteli bir eğitim almaları olur. Aldıkları bu eğitim yarış teknesine çıktıklarında neyin niye yapıldığına dair büyük resmi görmelerinde kendilerine çok yardımcı olacaklardır. Yarışçılık konusunda daha önce söylediğim gibi tanıdık ekiplere dahil olmak veya profesyonel bir organizasyona dahil olmak kişinin yönelebileceği seçenekler. Ancak her ne olur ise olsun bu işe gerçekten gönül veren ve sebat eden yeni yelkencilerin mutlaka bir süre sonra iyi ekiplerde yarıştığını gördüm. Dolayısıyla yılmadan karşınıza çıkan her fırsatı değerlendirir, elinizden geleni yapar, araştırır ve bu işe kafa yorar ve çalışırsanız iyi bir yarış ekibi olmamanız için hiçbir sebep olmadığını düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder