18 Mayıs 2012 Cuma

Ben Ainslie hayallerine bir adım daha yaklaştı




İngilizlerin medar-ı iftiharı 35 yaşındaki Ben Ainslie, bir rekor daha kırdı. Falmouth’da yapılan Dünya Finn Şampiyonası’ndan zaferle çıkarak bu unvanı altıncı kez elde eden ilk yelkenci oldu. Ainslie, hafta boyunca yapılan dokuz yarıştan yedisinde birinci oldu. Bu çok büyük başarı çünkü 1956’dan bu yana düzenlenen şampiyonada bugüne kadar üç kereden fazla birinci olan bir başka sporcu daha yok. Ainslie, bu rakamı kat be kat geçerek altıncı kez Dünya Finn Şampiyonu oldu. Ainslie daha önce; 2002,  2003, 2004, 2005, 2006 ve 2008 yıllarında bu ünvanı elde etmişti.

Bu kez, dünya şampiyonu olmasının yanı sıra yarışların bir başka anlamı daha vardı Ainslie için. “Bu yıl kazanmak benim için daha da özel. Çünkü şampiyonaya ev sahipliği yapan Falmouth büyüdüğüm ve yelkene ilk adımımı attığım, öğrendiğim yer. Dolayısıyla benim için ayrı bir anlamı var.”



Bu arada Ben Ainslie cephesinden çok önemli bir haber daha var. America’s Cup’ta yarışan Oracle Racing’in CEO’su Russel Coutts, Ainslie’nin önümüzdeki yıl San Fransisco’da yapılacak 34. America’s Cup’ta teknelerinden birinin dümeninde olacağını söyledi. Coutts, “Ben Ainslie’nin takımımıza katıldığını büyük bir mutlulukla açıklıyoruz. Teknemizin birinin dümeninde  Jimmie Spithill, diğerinde de Ben Ainslie olacak. Çok heyecanlı olduğumuzu söyleyebilirim. Bu iki isimle birlikte yarışların kıran kırana geçeceğinden hiçbirimizin şüphesi yok. Son üç ayı, ekiplerimizi dünyanın en iyi yelkencilerinden oluşturmak için çalışarak geçirdik.  Ainslie’nin takımımız için en iyi seçim olduğundan eminiz.”

Ben Ainslie aslında America’s Cup’a kendi adını taşıyan, Ben Ainslie Racing ile katılmayı planlıyordu. Hatta takımın duyurusu geçtiğimiz aylarda resmen yapılmıştı. Ancak Ainslie’nin, teknenin yarışa yetişmesi konusunda umudu kalmadığı için Oracle’ın teklifini kabul ettiği söyleniyor.

İlginç bir anekdot… Edindiğim bilgiye göre Ainslie’nin iki büyük hayali varmış. Biri olimpiyat kupasını kazanmakmış –ki bugüne kadar kendisi bir gümüş ve arka arkaya üç altın madalya  elde etti ve böylece tüm zamanların en başarılı olimpik yelkencisi ilan edildi. Diğer hayali de America’s Cup’ı elde etmekmiş.  Oracle’la yaptığı bu anlaşmayla Ainslie, bu hayaline bir adım daha yaklaştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder