10 Mayıs 2012 Perşembe

“America’s Cup’ta gençler devrim yapıyor”



America’s Cup World Series (ACWS) 2012’nin ikinci ayağı önümüzdeki hafta Venedik’te start alıyor. Napoli’de yapılan ilk ayağın galibi Chris Draper skipper’lığındaki İtalyan Luna Rossa olmuştu. 15-20 Mayıs arasında yapılacak yarışlarda henüz ilk ACWS deneyimini yaşayan Draper’ın karşısına kurt bir isim çıkacak. Napoli’de Yann Guichard’ın dümenciliğini üstlendiği  Fransız Energy Team’de  görevi bu kez Loick Peyron alacak. Bu, bir anlamda Peyron’un America’s Cup’a geri dönüşü olarak adlandırılıyor. Peyron, bir önceki America’s Cup’ta, Alinghi’de yarışmıştı. Takımın sitesinde Fransız yelkenciyle Venedik ayağı öncesi küçük bir röportaj yayınlandı, ben de sizlere aktarıyorum…

Energy Team, Venedik’te nasıl yarışacak?
Ben dümende olacağım. Yann da startta fikirleriyle yanımızda olacak. Aslında Napoli’de ne yaptıysak aynısı olacak. Sadece görevler değişti. Bu zaten planladığımız bir şeydi. Çünkü Yann’ın bir MOD 70 programı var. Benim için ise yeniden bir AC45’in dümenine geçmek çok önemli.

Venedik’te neler göreceğimiz hakkında bir fikrin var mı?
Luna Rossa, beklendiğinden de güçlü bir takım olarak çıkış yaptı Napoli’de. Yine aynı şekilde yarışacağını düşünüyorum. Skipper’ları Chris Draper geçtiğimiz yılki seride Kore takımının dümenindeydi. Ayrıca İtalyan takım iki teknede antrenman yapıyor. Seriye bizden sonra girmiş olmalarına rağmen daha fazla idmanlılar. Genç yarışçılar artık kendini daha çok gösteriyor seride. Chris Draper 49er sınıfından genç bir yelkenci. Ya da Nathan Outteridge’e bakın. O da 49’er ve Moth sınıfından geldi ve oldukça genç. Ancak buna rağmen performansları çok iyi. Tüm bunlar gençlerin seride devrim yaptığını gösteriyor. Kupada jenerasyon değişimi var. Ancak ben bu durumdan memnunum. Tüm bunlar mücadeleyi daha da heyecanlı hale getiriyor. Sonuç olarak kupa deneyimlilerin rezervinde değil.



Venedik parkuru hakkında ne düşünüyorsun?
Burada her şey olabilir. Açıkçası parkurla ilgili çok az bilgim var. Daha önce Extreme Sailing Series’de Oman Sail’le yarışmıştım. Ama şunu söyleyebilirim ki bu sular çok aldatıcı ve ustalık istiyor. Birçok farklı parametre ve lokal etken var. Dolayısıyla tüm fırsatları ustalıkla değerlendirmek zorundasın. Rüzgarlar da burada genellikle oldukça hafif, dolayısıyla kanatlarla oynamamız gerekecek. Diğer yandan X40’ta bu parkur oldukça küçüktü, AC45’te daha da küçük olacak. Fakat benim şikayetim yok. Bu tür yarışları çok seviyorum. Bence muhteşem bir deneyim olacak.

Energy Team podyuma çıkmayı umuyor olmalı…
Evet, tabii ki. Bu bizim her zaman amacımız. Napoli ayağı gösterdi ki sonuçlar birbirine çok yakın ve dolayısıyla standartlar da git gide yükseliyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder