Ian Walker ve Tom Bushell |
Dünyanın
en heyecanlı ama aynı zamanda en belalı gazetecilik işi olarak tanımlanıyor
Volvo Ocean Race’te medyacılık görevi. Bu görevi önceleri, takımlar tarafından
belirlenen isimler yapıyordu. Ancak son yapılan 2011-12 yarışının ardından sıkı
elemeler sonucu seçilen kişilerin görev almasına karar verilmişti. Bu kararın
ardından, yarışın Alicante’deki merkezine eşi benzeri zor bulunan bu görev için
dünyanın dört bir köşesinden, 2.000’den fazla başvuru olmuştu. Hatta gelen
haberlere göre Türkiye’den de başvuru vardı.
Bir
önceki yarışta Puma’nın medyacısı Rick Deppe tarafından yürütülen uzun ve titiz
süren elemeler sonucu 2014-14 Volvo Ocean Race’te görev alacak ilk medyacının
ismi belli oldu. Abu Dhabi’nin medyacılık görevine İngiliz spor programı
sunucusu Tom Bushell seçildi.
Bushell
oldukça uzun bir listeyi aşarak bu göreve hak kazandı. Dubai’de yaşayan 31
yaşındaki Tom Bushell, bölgede yayın yapan bir TV ve radyo kanalında spor
programı sunuculuğu yapıyor. Surrey Üniversitesi’nde medya teknolojileri
okumuş. Linkedin’deki CV’sinde yelkenle ilgili herhangi bir bilgi bulunmaması
bu görevde esas olarak yayıncılık yeteneklerine bakıldığını gösteriyor. Bushell
seçmeler sürecinde, takımın skipper’ı Ian Walker’ın gözetiminde hem karada hem
de denizde oldukça sıkı sınavlardan geçirildi.
Puma'nın medyacısı Rick Deppe |
Volvo
Ocean Race İletişim Direktörü Jon Bramley, bu işe seçilirken hem yeteneklerine
hem de kişilik özelliklerine bakılan Bushell’in tüm sınavları başarıyla
geçtiğini söyledi ve şöyle devam etti: “Bu, savaş muhabirliği gibi bir iş.
Çünkü karaya ulaşana kadar ateş hattından kaçış şansınız yok. İşte bu yüzden
dünyanın en iyi ve en kötü medya işi olarak tanımlıyoruz.”
Bushell
de böylesine sıradışı bir işi kaptığı için haliyle çok mutlu. Bunun şimdiye
kadar yaptıklarından çok farklı bir iş olduğunu söyleyen Tom Bushell, “Örneğin
futbolda bir maçı anlatırken bir şey atladığınızda sporcular size kızar çünkü o
golü atarken o anı onunla birlikte yaşamamışsınızdır. Ancak bu işte, her an
oyuncularla birliktesiniz. Macerayı birlikte yaşıyorsunuz” dedi.
Yelkenle
ilgili herhangi bir göreve dahil olması kesinlikle yasaklanan medyacılar günlük
video, ses kaydı, fotoğraf ve metinleri yarış merkezine gönderiyor. Medyacının
gönderdiği bilgi ve görüntüler, yazılı ve görsel basın ile sosyal medya
aracılığıyla milyonlarca izleyiciye ulaştırılıyor. Dünyanın en büyük markalarının boy gösterdiği Volvo Ocean Race'te yarıştan yapılan yayınlara en az yarış kadar önem veriliyor. Nitekim bu yarışta kullanılacak VO65'ler, üzerinden yayının daha rahat yapılabilmesi için özel olarak inşa ediliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder