16 Aralık 2013 Pazartesi

VOR’un ilk medyacısı belli oldu

Ian Walker ve Tom Bushell
Dünyanın en heyecanlı ama aynı zamanda en belalı gazetecilik işi olarak tanımlanıyor Volvo Ocean Race’te medyacılık görevi. Bu görevi önceleri, takımlar tarafından belirlenen isimler yapıyordu. Ancak son yapılan 2011-12 yarışının ardından sıkı elemeler sonucu seçilen kişilerin görev almasına karar verilmişti. Bu kararın ardından, yarışın Alicante’deki merkezine eşi benzeri zor bulunan bu görev için dünyanın dört bir köşesinden, 2.000’den fazla başvuru olmuştu. Hatta gelen haberlere göre Türkiye’den de başvuru vardı.

Bir önceki yarışta Puma’nın medyacısı Rick Deppe tarafından yürütülen uzun ve titiz süren elemeler sonucu 2014-14 Volvo Ocean Race’te görev alacak ilk medyacının ismi belli oldu. Abu Dhabi’nin medyacılık görevine İngiliz spor programı sunucusu Tom Bushell seçildi.

Bushell oldukça uzun bir listeyi aşarak bu göreve hak kazandı. Dubai’de yaşayan 31 yaşındaki Tom Bushell, bölgede yayın yapan bir TV ve radyo kanalında spor programı sunuculuğu yapıyor. Surrey Üniversitesi’nde medya teknolojileri okumuş. Linkedin’deki CV’sinde yelkenle ilgili herhangi bir bilgi bulunmaması bu görevde esas olarak yayıncılık yeteneklerine bakıldığını gösteriyor. Bushell seçmeler sürecinde, takımın skipper’ı Ian Walker’ın gözetiminde hem karada hem de denizde oldukça sıkı sınavlardan geçirildi.

Puma'nın medyacısı Rick Deppe
Volvo Ocean Race İletişim Direktörü Jon Bramley, bu işe seçilirken hem yeteneklerine hem de kişilik özelliklerine bakılan Bushell’in tüm sınavları başarıyla geçtiğini söyledi ve şöyle devam etti: “Bu, savaş muhabirliği gibi bir iş. Çünkü karaya ulaşana kadar ateş hattından kaçış şansınız yok. İşte bu yüzden dünyanın en iyi ve en kötü medya işi olarak tanımlıyoruz.”

Bushell de böylesine sıradışı bir işi kaptığı için haliyle çok mutlu. Bunun şimdiye kadar yaptıklarından çok farklı bir iş olduğunu söyleyen Tom Bushell, “Örneğin futbolda bir maçı anlatırken bir şey atladığınızda sporcular size kızar çünkü o golü atarken o anı onunla birlikte yaşamamışsınızdır. Ancak bu işte, her an oyuncularla birliktesiniz. Macerayı birlikte yaşıyorsunuz” dedi.


Yelkenle ilgili herhangi bir göreve dahil olması kesinlikle yasaklanan medyacılar günlük video, ses kaydı, fotoğraf ve metinleri yarış merkezine gönderiyor. Medyacının gönderdiği bilgi ve görüntüler, yazılı ve görsel basın ile sosyal medya aracılığıyla milyonlarca izleyiciye ulaştırılıyor. Dünyanın en büyük markalarının boy gösterdiği Volvo Ocean Race'te yarıştan yapılan yayınlara en az yarış kadar önem veriliyor. Nitekim bu yarışta kullanılacak VO65'ler, üzerinden yayının daha rahat yapılabilmesi için özel olarak inşa ediliyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder