6 Aralık 2013 Cuma

Mini Transat tarihine adını yazdırdı


İsviçreli kadın yelkenci Justine Mettraux, Mini Transat 2013’te seri sınıfının ikincisi oldu. Bu sabaha karşı Point-a-Pitre’e ulaşan Mettreaux, aynı zamanda yarış tarihinin en başarılı kadın yelkencisi unvanını da elde etti.  Zira 27 yaşındaki Mettraux bugüne kadar Mini Transat’ta ikincilik elde eden ilk kadın yelkenci oldu.

Mini Transat tarihinde kadın yarışçı sayısı oldukça az. Bu yıl altı kadın yelkenciyle, bugüne kadar en çok kadın katılımcının olduğu filoya sahipti Mini Transat. Yarışta şimdiye kadar birinci olan kadın yelkenci de yok. Sadece birinciliğe yaklaşanlar var. Isabelle Autissier 1987’de, Isabelle Joschke de 2007’de üçüncü oldu. Ancak Mettraux ikincilik elde ederek yarış tarihinin en başarılı kadın yelkencisi olmayı başardı.

Teknesi TeamWork’le yarışı 22 gün, 22 saat, 55 dakikada tamamlamayı başaran Mettraux, cuma sabahı saat 03:40’ta vardığı Point-a-Pitre’de ailesi, arkadaşları ve sponsoru tarafından kahramanlar gibi karşılandı. İsviçreli yelkenci 4.075 deniz milini ortalama 7.4 knot hızla tamamladı.  


İşin ilginç yanı Mettraux finişe yaklaşırken ikinci olduğundan bihaberdi. Kanarya Adaları’ndan bu yana telsizi çalışmayan ve dolayısıyla dışarıdan hiçbir bilgi alamayan Mettraux finiş hattına ulaştığında duyduğu haber karşısında gözyaşlarını tutamadı. Justine Mettraux, “En son Lanzarote’de bilgi alabilmiştim ve üçüncü oludğumu biliyordum. Yarışı ilk 10’da tamamlayabileceğimi tahmin ediyordum ancak bu kadarını beklemiyordum. Hala inanamıyorum” dedi.

Yarış süresince kendini oldukça yalnız hissettiğini söyleyen Justine Mettraux şöyle devam etti: “Yarışın gidişatı ve hava durumuyla ilgili bilgi alamayınca hedefe odaklanmak oldukça zordu. Psikolojik olarak hiç kolay olmadı. Tek bildiğim elimden geldiğince hızlı seyir yapmaktı. Tüm kararlarımı içgüdülerime göre verdim.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder