8 Aralık 2013 Pazar

Scheidt olimpik sınıfı bırakıyor

Scheidt ve Prada
Olimpik Star sınıfının (Star Sailors League-SSL) 2013 final yarışları bugün Brezilyalı yelkenci Robert Scheidt’in zaferiyle sonuçlandı. Laser sınıfının efsane ismi Scheidt, geçtiğimiz günlerde de Umman’da yapılan Laser Dünya Şampiyonası’nı birincilikle tamamlamış ve dokuzuncu kez Laser dünya şampiyonu olarak eşine pek rastlanmayan bir başarıya imza atmıştı.

Scheidt ve partneri Bruno Prada bugün tamamlanan Star sınıfı final yarışlarından da birincilikle çıktı. Brezilyalı yelkenci son bir yıldır Star sınıfında doğru dürüst antrenman bile yapmamasına rağmen birinci olmasının sırrını şöyle açıkladı: “Bugüne kadar birçok farklı sınıfta üst seviyede yarıştım ve çok deneyimliyim. Bu yüzden de kendime çok güveniyorum. Nerede nasıl tepki vereceğimi artık çok iyi biliyorum. Doğru anda doğru kararı verebilmeyi başarıyorum. Kendine güvenerek yelken yapmak en önemli unsur.”

Scheidt verdiği röportajda bugüne kadarki en büyük rakibinin kim olduğu sorusuna da “Ben Ainslie” yanıtını verdi. “Ben’le zamanında çok sıkı kapışmalar yaşadık biliyorsunuz. Onunla mücadele gerçekten harikaydı. Umarım bir gün yine karşı karşıya gelme imkanımız olur. Keşke o da bu regattaya katılabilseydi ancak artık America’s Cup’la fazlasıyla meşgul biliyorsunuz.”

1996 Olimpiyatları'nda Ainslie ve Scheidt
Bilen bilir Scheidt ve Ainslie arasındaki kanlı rekabeti. Özellikle de 1996 Atlanta ve 2000 Sidney Olimpiyatları’ndaki kapışmaları. Bilmeyenlere anlatalım. İki rakip ilk olarak 1996 Atlanta Olimpiyatları’nda karşı karşıya gelir. 19 yaşındaki Ben Ainslie o zamanlar henüz adı sanı duyulmamış, yelken kariyeri uğruna okulu terk etmiş ancak iddialı bir sporcu olarak katılır olimpiyat oyunlarına. Ve en büyük rakibi Scheidt tarafından geçilerek kılpayı altın madalyayı kaçırır ve eve gümüş madalyayla dönmek zorunda kalır. Bu durum Ainslie’ye fena dokunur.

Aradan geçen dört yılda aldığı yenilgiyi unutmayan ve tüm hırsını bu yola adayan Ainslie, 2000 Sidney Olimpiyatları’nda bu kez çok daha deneyimli ve kararlı bir şekilde çıkar Scheidt’in karşısına. “Aramızda inanılmak bir rekabet vardı. Sidney Olimpiyatları ikimizin kariyeri için de çok önemliydi. Eğer Robert yenerse herkesin gözünde benden daha iyi bir yelkenci olacaktı. Ancak ben çok kararlıydım ve buna izin vermeyecektim. Tam bir bıçak sırtıydı.” Ben Ainslie 2000 Olimpiyat Oyunları’na giderken hissettiklerini The Guardian gazetesine bu sözlerle anlattı.

2000 Olimpiyatları'nda Ben Ainslie
Nitekim olimpiyat oyunları süresince Scheidt ve Ainslie arasında büyük mücadeleler yaşandı. Ancak asıl kanlı savaş son yarıştı. Bu yarışı izleyenler aynı zamanda tarihi bir mücadeleye de şahit oldu. Ben Ainslie bu olaylı yarışı Yachts and Yachting dergisine şöyle anlattı:

“Starttan önce planımı yapmıştım. Start öncesi Robert’ın bir şekilde yavaşlamasını sağlayacak ve kontrolü elime geçirecektim. Sonra da amacım hayatını elimden geldiğince zorlaştırmaktı. Ancak bu hiç de kolay olmadı. Starttan sadece 30 saniye önce komite yarışın 30 dakika ertelenmesine karar verdi. Ben de start öncesinden rakibimi yavaşlatma çalışmalarına başladığımdan Robert haliyle planımı anlamıştı. Bu durum da işimi zorlatırmıştı. Dolayısıyla 30 dakika sonra verilecek startta Robert planıma karşı hazırlıklıydı. Robert son beş dakika düdüğü çaldıktan sonra komite botunun etrafında dönmeye başladı.  Amacı kontrolü ele geçirmemi engellemekti. Starta 1.5 dakika kalıncaya kadar biz bunu yapmaya devam ettik. Sonra Robert ani bir depar attı ve finiş hattının ortasına doğru ilerlemeye başladı. Ben de hemen arkasından takip ediyordum. Ancak starttan sadece 20 saniye önce yaptığım manevrayla Robert’ın yavaşlamasına hatta durmasını sağladım. Planladığım gibi Robert filonun gerisinde kalmıştı. Sonra da ceza aldı ve yarıştan diskalifiye edildi.”

Olay tabii Scheidt tarafından protesto komitesine taşındı. Ancak komite Ainslie’yi haklı buldu ve 2000 Olimpiyatları’nda altın madalyayı sadece iki puan farkla İngiliz yelkenci aldı. Ben Ainslie dört yıl öncesinin intikamını almıştı.

Robert Scheidt
Bu, Ainslie ve Scheidt’in karşı karşıya geldiği son yarış oldu. Ainslie 2000 Olimpiyatları’ndaki başarısının ardından rahatlamış ve belki de bir daha riske girmek istememiş olacak ki Finn sınıfına geçmeye karar verdi. Finn sınıfı için oldukça hafif olan Ainslie, bunun için tam 18 kilo aldı.

Dönelim Scheidt’in açıklamasına. 40 yaşındaki Brezilyalı yelkenci röportajında önemli bir açıklama da yaptı ve 2016 Rio Oyunları’yla birlikte olimpik kariyerini de sonlandıracağını söyledi. “Şu anki hedefim bu. Bugüne kadar olimpiyatlarda birçok başarı elde ettim ve bunun için tanrıya şükrediyorum.”

Robert Scheidt röportajının sonunda America’s Cup’la ilgilendiğinin sinyallerini de verdi. Bu da, iki kanlı rakibin yeniden karşı karşıya gelebileceğinin ilk işareti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder