5 Aralık 2013 Perşembe

Seri sınıfında birinci Belloir


Mini Transat 2013 ilk finişi veren Benoit Marie’nin ardından Seri sınıfının birincisi Aymeric Belloir oldu. Dün akşam saatlerinde Point a Pitre’deki finişe ulaşan Belloir, yarışı ikinci durumdaki Justine Mettraux’dan 250 mil önde bitirdi.

Yarışın ikinci gününden itibaren öncülüğe soyunan Aymeric Belloir, bu pozisyonu hiç bırakmadı. Rakipleri ya bazı sağlık sorunları nedeniyle mola vermek zorunda kaldı ya da teknelerindeki hasar nedeniyle yarışı terk etmek zorunda kaldı ancak Belloir arayı gittikçe açmayı başardı.

35 yaşındaki Fransız yelkenci daha önce dokuz kez Atlantik’i geçtiğinden rota, deniz ve hava koşulları konusunda oldukça deneyimliydi. Ancak yarışın hiç de  kolay geçmediğini söyleyen Belloir şöyle devam etti:


“Daha ilk günlerde palanga sonra da puntellerden biri kırıldı. Ama bu kötü olay daha iyi bir şeye sebep oldu. Kırık punteli palangada atel gibi kullandım. Telsizle de sorun yaşadım. Tekne o kadar gürültülüydü ki telsizdeki hava durumu raporunu kesinlikle duyamıyordum. Ben de kulaklığı takıp son seste dinlemek zorunda kaldım. Bu yüzden sürekli kulaklarım çınladı. Korkunçtu.”

Bu arada prototip sınıfında da finişler devam ediyor. Şu ana kadar beş yarışçı yarışı tamamladı. Seri sınıfının ikinci durumundaki yarışçısı Justine Mettraux’nun önünde ise yaklaşık 140 deniz mili var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder