14 Mayıs 2013 Salı

Simpson hırsın kurbanı mı oldu?



Artemis’in AC72’sinin San Fransisco Körfezi'nde alabora olması ve olimpik madalyalı 36 yaşındaki İngiliz yelkenci Andrew Simpson’ın hayatını kaybetmesinin üzerinden beş gün geçti. Kazanın ardından America’s Cup cephesinde işler iyice karıştı. Yayınlanan haber ve yorumlarda hız makinesi AC72’lerin ne kadar tehlikeli bir silaha dönüşebileceğine dikkat çekilirken kimi yorumlarda da bu kazanın aynı zamanda yeni formatın fikir babası olan ve tarihin en hızlı yelken yarışı yapmayı hayal eden Oracle CEO’su Larry Ellison’ın egosunun batışı anlamına geldiği vurgulanıyor.

Kazadan hemen sonra açıklama yapan America’s Cup CEO’su Stephen Barclay, olayla ilgili araştırma yapılacağını ve yarışın güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesi için yapılması gerekenlerin belirleneceğini duyurmuştu. Yine kazadan sonra gelen bir başka haber Luna Rossa’nın yarıştan çekilebileceği, kararın 48 saat içinde verileceği yönündeydi. Ancak İtalyan takımdan henüz bir açıklama gelmedi. 4 Temmuz’da start alacak yarışlardan henüz çekilen yok. Ancak gelen haberlere göre takımlar karar verme sürecinde.


Bu arada yarış yönetimi, olayı sorgulamak üzere bağımsız bir heyet kurulacağını duyurdu. Takımlarla hiçbir bağlantısı olmayacak bu heyetin kimlerden oluşacağı bugün yapılacak basın toplantısıyla açıklanacak. Heyet yapacağı incelemenin sonunda yarışların daha güvenli hale getirilmesiyle ilgili görüş ve önerilerini bildirecek.

Yarış yönetiminin de yarışacak takımlarla toplanarak gelinen nokta hakkında konuşması bekleniyor. America’s Cup CEO’su Stephen Barclay ve tabii ki Oracle Racing USA yarışlara devam etmekten yana. Meydan okuyacak üç takımın ise karar vermesi bekleniyor.


Diğer yandan yazılan yorumlarda yarışların daha güvenli hale gelmesi için yarış günü rüzgar hızı sınırının daha aşağı indirilmesi gerektiği yönünde. Aslında halihazırdaki yarış kurallarında ortalama gerçek rüzgar hızı sınırı match race’ler için 5-33kt, Louis Vuitton Cup Final Yarışları için de 5-28 kt olarak belirlenmiş. Ancak bu rakamlar start anındaki hava için. Yorumlarda, yarın esnasında gelen ani sağanaklara dikkat çekiliyor ve 10kt havada 20kt hıza ulaşabilen bu katamaranların bu gibi ani rüzgar değişimlerinde ölümcül bir silaha dönüşebileceği vurgulanıyor. Nitekim Artemis’in 18kt havada alabora olduğu açıklanmıştı. Dolayısıyla bu kurallar sporcular için yeterince güvenli bir yarış ortamı sağlamıyor. Ve bu yüzden rüzgar hızı sınırının daha aşağı çekilmesinin güvenlik önlemlerini artırabileceği belirtiliyor.

Ancak bazı yorumlarda da ETNZ’nin, Auckland’da 30kt havada kazasız seyirler yaptığına, üstelik Hauraki Körfezi’nin San Fransisco Körfezi’ne göre daha tehlikeli bir deniz olduğu kaydediliyor.

Bu arada ilginç bir haber de Almanya’dan geldi. Red Bull Youth America’s Cup’ta AC45’lerle mücadele edecek Alman takım, her biri olimpik madalyalı sporcularının can güvenliği gerekçesiyle yarıştan çekildiğini duyurdu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder