Artemis’in
AC72’sinin San Fransisco Körfezi'nde alabora olması ve olimpik madalyalı 36 yaşındaki İngiliz yelkenci
Andrew Simpson’ın hayatını kaybetmesinin üzerinden beş gün geçti. Kazanın
ardından America’s Cup cephesinde işler iyice karıştı. Yayınlanan haber ve
yorumlarda hız makinesi AC72’lerin ne kadar tehlikeli bir silaha
dönüşebileceğine dikkat çekilirken kimi yorumlarda da bu kazanın aynı zamanda
yeni formatın fikir babası olan ve tarihin en hızlı yelken yarışı yapmayı hayal
eden Oracle CEO’su Larry Ellison’ın egosunun batışı anlamına geldiği
vurgulanıyor.
Kazadan
hemen sonra açıklama yapan America’s Cup CEO’su Stephen Barclay, olayla ilgili
araştırma yapılacağını ve yarışın güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesi için
yapılması gerekenlerin belirleneceğini duyurmuştu. Yine kazadan sonra gelen bir
başka haber Luna Rossa’nın yarıştan çekilebileceği, kararın 48 saat içinde
verileceği yönündeydi. Ancak İtalyan takımdan henüz bir açıklama gelmedi. 4
Temmuz’da start alacak yarışlardan henüz çekilen yok. Ancak gelen haberlere
göre takımlar karar verme sürecinde.
Bu
arada yarış yönetimi, olayı sorgulamak üzere bağımsız bir heyet kurulacağını
duyurdu. Takımlarla hiçbir bağlantısı olmayacak bu heyetin kimlerden oluşacağı
bugün yapılacak basın toplantısıyla açıklanacak. Heyet yapacağı incelemenin
sonunda yarışların daha güvenli hale getirilmesiyle ilgili görüş ve önerilerini
bildirecek.
Yarış
yönetiminin de yarışacak takımlarla toplanarak gelinen nokta hakkında konuşması
bekleniyor. America’s Cup CEO’su Stephen Barclay ve tabii ki Oracle Racing USA
yarışlara devam etmekten yana. Meydan okuyacak üç takımın ise karar vermesi
bekleniyor.
Diğer
yandan yazılan yorumlarda yarışların daha güvenli hale gelmesi için yarış günü
rüzgar hızı sınırının daha aşağı indirilmesi gerektiği yönünde. Aslında
halihazırdaki yarış kurallarında ortalama gerçek rüzgar hızı sınırı match
race’ler için 5-33kt, Louis Vuitton Cup Final Yarışları için de 5-28 kt olarak
belirlenmiş. Ancak bu rakamlar start anındaki hava için. Yorumlarda, yarın
esnasında gelen ani sağanaklara dikkat çekiliyor ve 10kt havada 20kt hıza
ulaşabilen bu katamaranların bu gibi ani rüzgar değişimlerinde ölümcül bir
silaha dönüşebileceği vurgulanıyor. Nitekim Artemis’in 18kt havada alabora
olduğu açıklanmıştı. Dolayısıyla bu kurallar sporcular için yeterince güvenli
bir yarış ortamı sağlamıyor. Ve bu yüzden rüzgar hızı sınırının daha aşağı
çekilmesinin güvenlik önlemlerini artırabileceği belirtiliyor.
Ancak
bazı yorumlarda da ETNZ’nin, Auckland’da 30kt havada kazasız seyirler
yaptığına, üstelik Hauraki Körfezi’nin San Fransisco Körfezi’ne göre daha tehlikeli
bir deniz olduğu kaydediliyor.
Bu
arada ilginç bir haber de Almanya’dan geldi. Red Bull Youth America’s Cup’ta AC45’lerle
mücadele edecek Alman takım, her biri olimpik madalyalı sporcularının can güvenliği
gerekçesiyle yarıştan çekildiğini duyurdu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder