İlk
VO65 temmuz ayında suya inecek. Tek tip teknelerin tüm parçaları farklı
ülkelerde hatta farklı kıtalarda üretilip, İngiltere’deki Green Marine’de
birleştiriliyor biliyorsunuz. Birkaç hafta önce tüm Green Marine’e ulaşan gövde
ve güverte, stresli bir işlemle bir araya getirildi. Öyle ya, farklı yerlerde
üretilen parçalaraki bir milimetrelik hata bile işlemi engelleyebiliyor. Sınıfın
proje müdürü James Dadd ve Green Marine’den Connell Daino, ilk VO65’lerin
üretimiyle ilgili son durumu şöyle anlattı:
Bir
numaralı güverte gövdeye başarılı bir şekilde monte edildi ve laminasyonu
yapıldı. Halen haftada bir ya da iki kez 65 derecede ısıtılıyor.
İkinci
gövde de Green Marine’e ulaştı. Güverte ise birkaç gün içinde İtalya’daki
Persico’dan yola çıkacak. Üçüncü gövdenin laminasyonu halen devam ederken
üçüncü güverte de Fransa’daki Multiplast’ta kalıptan yeni çıktı.
İlk
armalar Yeni Zelanda’daki Southerns Spars’tan gemiyle yola çıktı. İngiltere’nin
güney kıyısındaki Iron Brothers’ta üretilen ilk salma Green Marine’e ulaşmak
üzere.
Daggerboard’lar
ikinci gövdeyle birlikte gelecek. Dümen palaları Green Marine’de üretiliyor.
Her
bir tekne için iki tip teknisyen çalışıyor, tekne imalatçıları ve
laminasyoncular. İlk tekne için çalışan kişi sayısı 18.
Bütün
teknelerin tek tip olması işi en zorlaştıran konu. O yüzden her şey bir kez
değil, iki hatta üç kez kontrol ediliyor. Özellikle parçaların birleştirildiği
zamanlar en stresli anlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder