18 Kasım 2012 Pazar

Vendee filosundan iki tekne daha mı eksilecek?



Vendee Globe’un daha ilk haftasında 20 teknelik filodan geriye 16 tekne kalırken iki tanesi daha yarış dışı kalma sinyali veriyor.

Bu kez kötü haber yarışı yedinci sırada ve sorunsuz bir şekilde götüren Maitre CoQ’un skipper’ı Jeremie Beyou’dan geldi. Aslında dün geceye kadar Maitre CoQ’ta her şey yolundaydı. Tekne 21kt hızla rüzgaraltı seyri yapıyordu. Biraz kestirmek için çekilen Beyou, bir gürültü duydu. Teknenin pozisyonu değişmiş ve salma yalpalamaya başlamıştı. Beyou hemen sorunu anladı. Salmanın yana doğru hareket etmesini sağlayan hidrolik piston kırılmıştı. Fransız skipper çareyi, salmayı geçici olarak halatla sabitlemekte buldu. Problemi 25kt hava ve dalgalı denizde tamir etmesi mümkün olmadığından demirleyebileceği güvenli bir bölge aramaya başladı. Şans eseri Cape Verde Adaları’na çok yakındı ve demirlemek üzere oraya doğru hareket etmeye karar verdi.

 “Bu parçanın daha önce kırıldığını hiç görmemiştim. Olmaması gerekirdi. Dün gece boyunca durumu inceleyen kara ekibi ve teknenin eski skipper’ı Michel Desjoyeaux da bu duruma inanamadı. Çünkü titanyumdan yapılan piston 120 ton yüke kadar dirençliydi. Olaydan sonra salmayı kilitledim çünkü kesinlikle hareket etmemesi gerekiyor. Bu parça çok önemli. 40 ton yük biniyor üzerine. Kazadan sonra teknenin içine su girmeye başladı. Su pompaları durmaksızın çalışıyor ancak yine de bir miktar su içeri giriyor. ”

Bu akşam Cape Verde’ye ulaşarak Mindelo’ya demirlemesi beklenen Beyou pes etmemekte kararlı. “Vendee Globe’u Cape Verde’de bitirmeyeceğim. Yarışa devam etmem küçücük bir ihtimal dahi olsa yine de başaracağım.”


Beyou’daki bu kararlılık Energa’nın Polonyalı skipper’ı Zbigniew Gutkowski’de ise pek görülmüyor. Otopilotu bozulan ve yelkeni ıstralyaya fena halde dolanan yelkenci en azından yelken problemini çözmüş durumda. Gün ışıyınca direğe tırmanan Gutkowski, iki saatlik çalışmanın sonunda halatları keserek yelkeni biraz hasar görse de tek parça halinde güverteye indirmeyi başardı. Ancak otopilot sorunu hala devam ediyor.

“Şu an kafam çok karışık. Çünkü otopilot önümüzdeki birkaç gün boyunca aynı pozisyonda kalacak. Ancak dünyanın etrafını otopilotsuz dönmek hiç de mantıklı değil. Düşünmem ve bir karar vermem lazım. Günlerdir doğru dürüst uyuyamadım. Güney Okyanusu’na otopilotsuz gitmek büyük bir aptallık olur.”

Henüz katıldığı bir dünya turu yarışında Cape Town-Wellington arasında yine otopilotunda sorun yaşayan Gutkowski, “İnanın bana neredeyse hayatımdan oluyordum. Bir kez daha aynı şeyleri yaşamak istemiyorum” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder