Vendee Globe’un daha ilk haftasında 20 teknelik filodan
geriye 16 tekne kalırken iki tanesi daha yarış dışı kalma sinyali veriyor.
Bu kez kötü haber yarışı yedinci sırada ve sorunsuz bir
şekilde götüren Maitre CoQ’un skipper’ı Jeremie Beyou’dan geldi. Aslında dün
geceye kadar Maitre CoQ’ta her şey yolundaydı. Tekne 21kt hızla rüzgaraltı
seyri yapıyordu. Biraz kestirmek için çekilen Beyou, bir gürültü duydu.
Teknenin pozisyonu değişmiş ve salma yalpalamaya başlamıştı. Beyou hemen sorunu
anladı. Salmanın yana doğru hareket etmesini sağlayan hidrolik piston
kırılmıştı. Fransız skipper çareyi, salmayı geçici olarak halatla sabitlemekte
buldu. Problemi 25kt hava ve dalgalı denizde tamir etmesi mümkün olmadığından
demirleyebileceği güvenli bir bölge aramaya başladı. Şans eseri Cape Verde
Adaları’na çok yakındı ve demirlemek üzere oraya doğru hareket etmeye karar
verdi.
“Bu parçanın daha
önce kırıldığını hiç görmemiştim. Olmaması gerekirdi. Dün gece boyunca durumu
inceleyen kara ekibi ve teknenin eski skipper’ı Michel Desjoyeaux da bu duruma
inanamadı. Çünkü titanyumdan yapılan piston 120 ton yüke kadar dirençliydi. Olaydan
sonra salmayı kilitledim çünkü kesinlikle hareket etmemesi gerekiyor. Bu parça
çok önemli. 40 ton yük biniyor üzerine. Kazadan sonra teknenin içine su girmeye
başladı. Su pompaları durmaksızın çalışıyor ancak yine de bir miktar su içeri
giriyor. ”
Bu akşam Cape Verde’ye ulaşarak Mindelo’ya demirlemesi
beklenen Beyou pes etmemekte kararlı. “Vendee Globe’u Cape Verde’de
bitirmeyeceğim. Yarışa devam etmem küçücük bir ihtimal dahi olsa yine de başaracağım.”
Beyou’daki bu kararlılık Energa’nın Polonyalı skipper’ı
Zbigniew Gutkowski’de ise pek görülmüyor. Otopilotu bozulan ve yelkeni
ıstralyaya fena halde dolanan yelkenci en azından yelken problemini çözmüş
durumda. Gün ışıyınca direğe tırmanan Gutkowski, iki saatlik çalışmanın sonunda
halatları keserek yelkeni biraz hasar görse de tek parça halinde güverteye
indirmeyi başardı. Ancak otopilot sorunu hala devam ediyor.
“Şu an kafam çok karışık. Çünkü otopilot önümüzdeki birkaç
gün boyunca aynı pozisyonda kalacak. Ancak dünyanın etrafını otopilotsuz dönmek
hiç de mantıklı değil. Düşünmem ve bir karar vermem lazım. Günlerdir doğru
dürüst uyuyamadım. Güney Okyanusu’na otopilotsuz gitmek büyük bir aptallık
olur.”
Henüz katıldığı bir dünya turu yarışında Cape
Town-Wellington arasında yine otopilotunda sorun yaşayan Gutkowski, “İnanın
bana neredeyse hayatımdan oluyordum. Bir kez daha aynı şeyleri yaşamak
istemiyorum” dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder