Fotoğraf: Jesus Renedo /Acciona |
Vendee
Globe’un beşinci gününde filo Kanarya Adaları’na ulaştı, Ekvator'a az kaldı. Rüzgar keyifli, hava
güneşli ama yarışçılar arasındaki stres biraz olsun azalmış değil. Çünkü filo hala
ticari gemilerin rotasında ve hala balıkçı teknesiyle çatışmaya düşme riski
altında. Son olarak, dün sabah erken saatlerde bir balıkçı teknesiyle
çarpışarak teknesi ağır hasar gören Bureau Valley skipper’ı Louis Burton,
yarıştan vazgeçmemiş gerekli tamirat için rotasını geriye, Les Sables
D’olonne’a çevirmişti.
Bugün de bir
hasar haberi Javier Sanso’nun fosil yakıt kullanmadığı çevre dostu teknesi
ACCIONA 100% EcoPowered’dan geldi. Bu seferki bir kaza değil. Sert havada
anayelkeninde sorun meydana gelen Sanso, bu sorunu gidermek üzere pozisyonunu
değiştirmek zorunda kaldı. Sorun direğin tepesinde olduğundan direğe tırmanması
gereken Sanso, oldukça tehlikeli ve zor bu işi yapabilmek için halen Madeira Adası
açıklarında kuytu bir bölge arıyor. “Sorun
neyse ki çok büyük değil. Şu an anayelkeni basarken ve indirirken sorun yaşıyorum.
Dalgaların ve rüzgarın daha sakin olduğu bir bölge bulunca direğe tırmanıp
tamir edeceğim. Ama bu iş bana yaklaşık 48 saat kaybettirecek. Neyse ki bu uzun
bir yarış, her şey değişebilir.” Normalde en az iki kişinin yapabildiği direğe
tırmanma işi, bek başına olunca ve açık denizde tahmin edileceği üzere kat be
kat zor hale geliyor.
Öte yandan
filonun arkasında yer alan Polonyalı yarışçı, Zbigniew Gutkowski’nin teknesi
Energa’nın da elektrik sisteminde sorun meydana geldiği ve AIS’in çalışmadığı
bildirildi. Dolayısıyla sorun giderilene kadar Gutkowski’ye uyku yasak.
Filonun
durumunda ise bir değişiklik yok. Macif’iyle François Gabart hala lider durumda.
Neredeyse borda bordaya seyreden Armel Le’Cleach ve Bernard Stamm ise Gabart’ın yaklaşık 50
mil arkasında.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder