Vendee Globe’da liderlik el değiştirdi. Sam Davies’in
teknesi Saveol’un direğinin kırılması, Bureau Vallee’nin yarıştan çekilmesini
yazarken bir yandan da filonun ilk üç ismi arasında yaşanan büyük avda galip
teknesi Banque Populaire’iyle Armel Le Cleac’h oldu.
Büyük avda en büyük mücadele Perşembe akşamı yaşandı. Yarışı
en başından bu yana Macif’iyle lider durumda götüren “altın çocuk” lakaplı
François Gabart’la mesafesini iki mile kadar indirmeyi başaran Armel Le Cleac’h
liderliği ele geçirmeyi başardı. Gabart Perşembe günü öğleden sonraya kadar
liderliğini koruyordu. Ancak öğleden sonra hızı 5.6kt’lara düştü. Aynı anda
14.3kt hıza ulaşan ikinci sıradaki Le Cleac’h o gece sekiz saatte 48 mil
ilerleyerek Gabart’ı geçti. Fakat aynı anda Le Cleac’h de av durumundaydı.
Çünkü günlerdir okyanusun ortasında neredeyse match race yaptığı Cheminees
Poujoulat’ıyla Bernard Stamm da ikinciliğe geçerek sadece altı mil arkasında
seyrediyordu. Gabart böylece üçüncü sıraya gerilemişti.
Halen güneye doğru inen filo, Dakar açıklarından Ekvator’a
doğru ilerlemeye devam ediyor. Sıralama ise hala değişmedi. Armel Le Cleac’h
liderliğini koruyor. Ancak ikinci Stamm’la araları 29 mil kadar açıldı. Liderden 56 mil kadar arkadaki Gabart
da üçüncü sırada.
Bu arada ana yelkeninde problem yaşayan ve sorunu gidermek
üzere direğe tırmanmak için güvenli bir koyda demirlemek zorunda kalan Acciona’nın
skipper’ı Javier Sanso yeniden yarışta. Kanarya Adaları açıklarında sakin bir
koy bularak buraya demirleyen ve direğin tepesindeki sorunu gideren Sanso,
yeniden ana yelkenini basabilir duruma
geldi ve yarışa devam etmeye başladı. Halen lider grubun 500 mil kadar
gerisinde seyreden Sanso sıralamada 13. durumda. Kurallar gereği Vendee Globe
yarışçıları bir problem meydana geldiğinde tamir edebilmek için bir koyda
demirleyebiliyor.
Elektrik sistemi bozulan Energa’nın Polonyalı skipper’ı
Zbigniew Gutkowski de, belki de bir Vendee yarışçısının başına gelebilecek en
büyük problemlerinden biriyle uğraşıyor. Otopilotu çalışmayan Gutkowski sürekli
kendi dümen tutmak zorunda. Üstüne üstlük yelkeni de “Chinese gybe” olarak
adlandırılan (yelkenin alt ve üst kısmının karşı yönlerden birbirine geçerek
dolanması) şekilde ana ıstralyaya dolanmış durumda. Dolanan yelkeni çözmek için
uğraşan dümenci “tek yol 30 metrelik direğe tırmanıp her şeyi kesip,
ıstralyadan kurtarmak. Ancak kestiğimde serbest kalacak parçaların donanıma
zarar verme olasılığı da çok yüksek” diyor. Polonyalı dümenci önümüzdeki 12
saate rüzgarın düşeceğini ve o sırada direğe tırmanacağını yazıyor.
Direğinin kırılması üzerine yarışı terk etmek zorunda kalan
filonun tek kadın skipper’ı Sam Davies ise dün gece ilettiği son raporunda
oldukça ne kadar üzgün olduğunun da işaretlerini verdi. Davies özetle şöyle dedi:
“Çok uzun zamandır Güney Okyanusu’nda yelken yapmayı hayal
ediyordum. Ancak maalesef oraya ulaşamadım bile. Ne bir uçan balık ne de
albatros görebildim. Geride kalan 16 skipper’a iyi rüzgarlar diliyorum. Onları
çok yakından takip edeceğim. Ayrıca onlara şunu söylemek istiyorum. Yarış
sırasında yaşadığınız kötü anlarda beni düşünün. Çünkü ne kadar korkunç olursa
olsun sizin yerinizde olmak için birçok şeyi verirdim.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder