Volvo
Ocean Race’ten sonra Vendee Globe’da da sistem değişikliğine gidilmesi gündeme
geldi. Gelen haberlere göre son yarışta özellikle salmalarla ilgili yaşanan
hasarlar, daha güvenli yarışlar yapılması için one design’a geçilmesi konusunu Vendee
Globe yönetiminin gündemine taşıdı. Konuyu Yachting World yazarlarından Elaine
Bunting blogunda işledi.
Buna
göre yarış yönetimi son yarışta yaşanan salma problemlerinin üzerine yarışın
nasıl daha güvenli hale getirilebileceği konusunda kafa yormaya başladı. Hatta Vendee
Globe eski birincilerinden Alain Gautier’den konuyla ilgili görüşlerini
bildiren rapor istendi. Gündemdeki konu ise open rule’dan one design’a
geçilmesi.
Yarışın
direktörü Bruno Retailleau, “Alain’den, teknelerin geliştirilmesi konusunda
neler yapılabileceği hakında bir rapor hazırlamasını istedim. Bu raporu üç ana
fikir üzerine hazırlamasını talep ettim: one design yarışların avantaj ve
dezavantajları; Vendee Globe ruhuna uygun olup olmadığı ve one desing’a
geçilmesi halinde yarışın daha güvenli hale gelip gelmeyeceği. Bir karara
varmaya çalışıyoruz, konuyla ilgili en kısa zamanda bir açıklama yapacağız.”
Bunting’in
yazısına göre Desjoyeaux ve Armel le Cleach’ın da aralarında bulunduğu birçok
skipper one design’a geçilmesi taraftarı. Görüşler, bu sistemin fiyatları
düşüreceğinden Tanguy de Lamotte ve Alessandro Di Benedetto gibi düşük bütçeli
ve maceraperest yeni jenerasyon yelkencilerin katılımını da artıracağı yönünde.
Fiyat düşünce yelkencilerin sponsor bulması da haliyle kolaylaşacak. Yeni bir
IMOCA 60’ın inşası oldukça pahalı, en son üretilen yarışın birincisi Macif 3.5
milyon euro’ya mal olmuştu.
One
Design için konuşulan tekne ise Miched Desjoyeaux’nun 50ft’lik teknesi Oceans
50. Bu tekne one design yarışlar için üretilmiş ancak bugüne kadar yarışacak
mecra bulamamıştı. Ancak duyumlara göre Vendee Globe yönetimi bu konuya çok da
sıcak bakmıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder