Fotoğraf: Rick Deppe |
İlk VO65’in ortaya çıkmasına az kaldı. Tüm parçaların
birleştirileceği İngiltere’deki Green Marine’de son günlerde hummalı bir
çalışma var. İtalyan Persico’dan gelen gövde ve Fransız Multiplast’tan
gönderilen güvertenin bir araya getirilmesi İngiltere’nin soğuk ve nemli
havasında, pek de kolay olmayan koşullarda gerçekleştiriliyor. Alışılagelmişin
dışında, farklı tersanelerde üretilen gövde ve güvertenin uygun bir şekilde yapışmasını
sağlamaya çalışan tersane çalışanlarının bu süreçte en büyük düşmanı nem. Bu
yüzden bir araya getirilen gövde üç günde bir 75 dereceye kadar ısıtılıyor.
Bu arada bir hummalı çalışma da dünyanın diğer ucunda, Yeni
Zelanda’da. Sadece bu yarışın değil, 2017-18 yarışının da armasını üretme
görevini üstlenen Southern Spars’ta ilk VO65’ler için çalışmalar son hız devam
ediyor. Yüksek modüllü (high modulus) armalardan iki tanesi tamamlandı, üç
tanesi boyama aşamasında, iki tanesinin de laminasyonu yapılıyor. İlk armanın
önümüzdeki ay gemiyle Green Marine’e ulaştırılması planlanıyor.
Volvo Ocean Race’in deneyimli yarışçılarından, son VOR’da
Camper ekibinde yer alan donanım uzmanı ‘Salty’ Rob Salthouse geçtiğimiz
günlerde Southern Spars’ın Auckland’daki fabrikasını ziyaret etti ve
gördüklerini aşağıdaki filme aktardı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder