Su jeneratöründeki problem nedeniyle dünyanın en tehlikeli sularında neredeyse enerjisiz ve yakıtsız kalarak büyük bir tehlike yaşayan ve en sonunda Vendee Globe’dan çekilmek zorunda kalan Cheminees Poujoulat’nın skipper’ı Bernard Stamm ve ekibi hakkında ilginç bir iddia ortaya atıldı. İspanyol gazeteci Dury Alonso’nun blogunda yazdığına göre Cheminees Poujoulat’daki bu problem aylar öncesinden vardı ve tekne bu sorunla start aldı. Alonso’nun iddiasına göre bu durumun tek sorumlusu takımın kara ekibi.
Jeneratör bu şekilde monte edilmeliydi. |
Alonso’nun
yazdığına göre problemin geçmişi altı ay öncesine dayanıyor. Sebep ise
jeneratörün en baştan yanlış bir şekilde monte edilmesi. Dury Alonso yazısında
şunları söylüyor:
“Cheminees
Poujoulat ekibi jeneratörü Watt&Sea firmasından satın aldı. Jeneratörün
montajı, etrafında dönerek yukarı çıkabilecek şekilde yapılmalıydı –ki çarpışma
anında parça darbeden korunabilsin. Ancak takımın kara ekibi firmanın tüm
uyarısına rağmen, onların tavsiye ettiği gibi değil kendi icat ettikleri
şekilde -yani dikey bir hareketle aşağı ve yukarı hareket edecek şekilde- monte
etmeyi tercih etti. İddialarına göre jeneratör bu şekilde daha fazla elektrik
üretecekti. Watt&Sea, tüm uyarılarına rağmen tavsiyelerini dinlemeyerek
bildiğini okuyan takıma yarışın startından önce bir mektup yazdı ve jeneratörü
bu haliyle garanti kapsamına alamayacaklarını ve olabilecek bir problemde
sorumluluk kabul etmeyeceklerini belirtti. Yarışın ilerleyen günlerinde,
üretici firmanın da tahmin ettiği gibi sorunlar baş gösterdiğinde Stamm,
jeneratörü doğru bir şekilde monte etmek yerine hatalarına devam etti. Teknede
üçüncü bir su jeneratörü yoktu ve yakıtını da çok az yüklemişti çünkü
jeneratörünün yeteri kadar enerji üreteceğini düşünüyordu. En sonunda kendini böylesine
kötü bir durumda buldu.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder