35. America’s Cup’ın kuralları yazılmaya devam ediyor. Bu süreçte
gelen haberlerde teknenin tipiyle ilgili bilgiler de belirmeye başladı. Yeni
tekneleri tasarlayan ekibin başında bir önceki kupada olduğu gibi Melvin& Morelli tasarım ofisi var. Gelen bilgilere
göre kuralları yazan ve takımların ortak kararı 60-65 feet arası yine ‘foiling’
(uçan), kanat yelkenli katamaranlarla yarışların yapılması. ‘Kısmen’ one design
olacak gibi görünen bu katamaranların hem üretim aşamasında hem de ekip
sayısının azaltılması sayesinde maliyetleri aşağı çekeceği öngörülüyor. Yachting
World’e konuşan Oracle Team USA’in genel müdürü Russel Coutts, yeni
katamaranlarda yedi ya da sekiz yelkencinin görev yapacağını söyledi. 11
yelkencinin yarıştığı AC72’leri ise sadece suya indirmek için 30-40 kişi
çalışıyordu.
Yeni kurallar yazılırken maliyetlerin düşürülmesinin yanı sıra
yarışçıların güvenliği de göz önünde bulunduruluyor. Son kupada Artemis
ekibinden Andrew Simpson’ın kaza sonucu hayatını kaybetmesinden sonra alınan
derslerin yeni kuralları ciddi anlamda etkileyeceği belirtiliyor. Kuralların
yazılmasının mart ayında tamamlanması bekleniyor.
Yeni kuralların yazımına devam ettiklerini söyleyen Pete Melvin,
America’s Cup’ın her zaman teknolojide son noktaya ulaşan teknelerle yarışmayı
hedeflediğini belirterek şöyle devam etti: “Bu amacımızdan yine sapmayacağız
ancak bu kez bir önemli amacımız da masrafları azaltmak. Bazı bölümler var ki
çok daha fazla yenilik uygulayabilirsiniz. Ancak bazı bölümler de var ki yine
yeniliğe açık ancak performansı pek de etkilemez. İşte bu bölümlerde one design’a
gidilmesi mantıklı olabilir”
Ben Ainslie |
Bu arada Londra’da katıldığı bir etkinlikte SportsPro’ya konuşan
Ben Ainslie, 35. Kupa’ya katılması planlanan İngiliz takımı için önemli
bilgiler verdi. Ainslie, yarışa katılma olasılıklarının gittikçe arttığını,
parayı yavaş yavaş topladıklarını, hatta tasarımcı ve yarışçı arayışında
olduklarını söyledi. Ainslie’nin yaptığı
açıklamaya göre takım şu ana kadar 35 milyon pound’un
sözünü aldı ancak bu paranın teslim alınması tekne modelleri, teknik detaylar
ve yarış kuralları açıklanana kadar beklemeye alındı. 15 milyon pound hali
hazırda talep edildi. Ancak bunlara ek olarak 50 milyon pound’un daha gerektiği
belirtiliyor ki toplamda 100 milyon pound ediyor ve bu da 160 milyon dolara
geldiğinden Vsail editörü Pierre Orphanidis, daha ucuz bir America’s Cup’la bu
durumun bağdaşmadığına dikkat çekiyor.
Paradan bahsetmişken Oracle Team USA, geçen hafta önce önce
taktisyen Tom Slingsby’le sonra da skipper James Spithill’e ikinci kez
sözleşmeyi imzaladı. Spithill’le imza sürecinin uzaması Avustralyalı skipper’ın
takımda devam edip etmeyeceği sorularını akla getirmişti ama anlaşma birkaç gün
önce yapıldı. Sözleşmeyi imzaladığında da Spithill şu ‘duygusal’ açıklamayı
yaptı: “Çok iyi teklifler aldım ama en sonunda şunu düşündüm, Russell ve Larry
olmasaydı bu noktaya gelemezdim.”
Lanai Adası |
Bu arada bir tartışma da 35. Kupa’nın yapılacağı yer konusunda.
Basında yer alan haberlere göre Larry Ellison, bir önceki yarışın yapıldığı San
Fransisco’yla görüşmelerin pek de yolunda gitmediğini söylüyor. San Fransisco’ya
alternatifler ise San Diego ve Hawaii. San Diego 1988, 1992 ve 1995’teki
kupalara evsahipliği yapmıştı. Hawaii’nin gündeme gelmesi ise Larry Ellison ile
eyalet başkanı Neil Abercrombie’nin arasının çok iyi olması. Ellison geçen yıl
da Hawaii’e ait Lanai Adası’nın yüzde 98’ini satın almıştı. Ancak hala
kesinleşmiş bir şey yok.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder