18 Nisan 2012 Çarşamba

Liz Wardley: “Sponsorum tarafından kandırıldım”



Vendee Globe cephesinden sevimsiz bir haber var. Şubat ayında duyurmuştum. Papua Yeni Gineli 32 yaşındaki yelkenci Liz Wardley bir sponsorla anlaşma yapmış ve 10 Kasım’da start alacak Vendee Globe’a katılımı kesinleşmişti. Sponsorun ismi açıklanmamıştı, tek söylenen bir Fransız markası olduğuydu. Ancak dün konuyla ilgili can sıkıcı haberler geldi. Buna göre yarışın katılımı kesinleşen iki kadın yarışçısından biri olan Wardley sponsoruyla sözleşmesini feshetmişti. Wardley bu durumu Twitter hesabında da “No Vendee Globe... for the moment” cümlesiyle duyurdu.

En başından beri projeyle ilgili ciddi şüphelerinin olduğunu söyleyen Wardley sözleşmeyi feshetme gerekçesini şu sözlerle anlattı:

“Sponsorum söz verdiği halde hiçbir şekilde ödeme yapmadı. Teknemi almamı sağlayacak ilk ödemeyi iki aydır bekletiyordu. Her seferinde bir mazereti vardı. İki aydır hiç bir ilerleme olmayınca sözleşmeyi feshetmeye karar verdim. Kandırıldım ve bu adaletsizlik karşısında çok sinirliyim. 2009’da dünyanın etrafını dönme denemem sırasında direğim kırıldığında da aynı şeyleri hissetmiştim. Direğiniz kırıldığında da yapacağınız bir şey yoktur ve kendinizi suçlarsınız, çok kızarsınız. Ancak bu, oyunun bir parçasıdır. Burada ise bir dalavere söz konusu.

Fakat bu hiçbir şeyin sonu değil. Daha önümde yedi ay var. Bu süre içerisinde bir yandan hazırlık seyirlerimi tamamlarken bir yandan da yeni bir sponsor bulmak için elimden geleni yapacağım.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder