Derginin işlerinin yoğunlaştığı, ayın 20’li günlerinde blogdan
bir parça kopmak zorunda ben, Transat Jacques Vabre’dan da pek bir bilgi
aktaramadım. Ancak en azından Multi 50 ve IMOCA 60’ların finişe yetişebildim. Önce
kısaca önceki günlere göz atalım. Sadece iki teknenin yarıştığı ve sıkı bir
match race’e sahne olan MOD 70 sınıfının birincisi 18 Kasım’da Itajai’ye ulaşan
Groupe Edmond de Rothschild oldu. Ondan 5 saat 15 dakika sonra da Oman Air
Musandam geçti finiş hattını.
21 Kasım Perşembe günü de IMOCA 60 filosunun en iddialı
ikilisi ve lideri Michel Desjoeaoux ve François Gabart’ın yarıştığı Macif’in
direği kırıldı. Olayı anlatan Gabart, Vendee Globe’dan sonra teknenin direğini
daha hafifiyle değiştirdiklerini, bunun bir öncekine göre daha kırılgan
olduğunu ve TJV’nin zorlu koşullarına dayanamadığını söyledi. Her ikisi de haliyle
büyük bir hayalkırıklığı içerisindeydi ama tesellileri kırılma anında güvertede
olmamalarıydı. Zira bu çok daha kötü sonuçlara yol açabilirdi. Profesör ve
öğrencisi, takımın kara ekibinin de ulaşmak üzere hareket ettiği Salvador de
Bahia’a doğru yöneldi. Vincent Riou ve Jean Le Cam’in yarıştığı PRB’yle kapışan
Macif ekibi böylece savaşı kaybetti.
Cuma günü Multi 50’lerden ilk finiş haberi geldi. Sabah
05:00 sularında Itajai’ye ulaşan FenêtréA-Cardinal’s’in ekibi Erwan Le Roux ve
Yann Ellies sınıflarının birincisi olmayı başardı. Ekip yarışı ortalama 16.6
knot hızla 14 gün 17 saatte tamamlamayı başardı. Aynı gün Multi 50 sınıfının
ikincisi de belli oldu. Kito de Pavant ve Yves le Blevec’in yarıştığı Actual, birinciden yaklaşık beş saat sonra
finişe ulaştı.
Bu arada IMOCA 60’lardan hala bir finiş yoktu. Ta ki bu
sabaha kadar. En yakın rakibi Macif’in direğini kırması üzerine liderliği ele
geçiren PRB, filonun liderliğini sürdürüyordu. İkincilik için yarışan Maitre
CoQ ve Safran arasında da sadece beş mil fark vardı. Ve bugün öğlen 12:00
sularında Itajai’ye ulaşan PRB, IMOCA 60 sınıfının da birincisi oldu. Dümen
palaları kırılan ve tamir etmek için Madeira’da verdikleri molaya rağmen
birinciliği elde eden Riou ve Le Cam, ikinciye 50 deniz mili fark atmıştı. Bu
arada küçük ve anlamlı bir not: İkilinin yolları ilk olarak 2009 Vendee Globe’da
kesişmişti. Riou, Cape Horn açıklarında teknesi alabora olarak ters dönen Le
Cam’in hayatını kurtarmıştı. Artık sıkı birer dost olan Riou ve Le Cam, bu
yarışta büyük bir zafere de imza attı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder